Gasklephuis

Gasklephuis

Afhankelijk van het motorconcept kan de gasklep uitgeschakeld worden. Gasklep heeft bij benzine motoren een belangrijke functie bij het reguleren van de snelheid en kracht van de motor. Zodoende heeft elk benzine auto een gasklep. Diesel motoren hebben in het algemeen geen gasklep nodig, omdat een dieselmotor altijd op luchtoverschot draait. Wanneer een dieselmotor draait staat de gasklep ook altijd wijd open.
De gasklep heeft de functie om de dieselmotor af te laten slaan; al de klep sluit wordt de luchttoevoer afgesloten. Zo slaat de motor direct af. De gasklep wordt bij een dieselmotor ook wel de smoorklep genoemd. Een andere functie van de smoorklep is om de EGR-werking te verbeteren. De derde en laatste functie van de gasklephuis bij een dieselmotor is het regenereren van het NOx-opslagkatalysator.
Kortom, heeft u problemen met de gasklep van uw dieselauto en valt hij in de noodloop? Wilt u uw storing snel en voordelig oplossen? Of heeft u andere vragen? Neem dan gerust contact met ons op!

OTEC Expertise:

Eigenhuis ontwikkelde software update voor de werking van de gasklephuis!